Solar City. Dziennik projektanta, cz. 3/4: Sprint – Chmurołapy i ich ewolucja (patronat medialny)

Brylant jest cennym kamieniem, ale dopiero szlifowanie robi z niego diament. A czym jest diament to nie muszę chyba nikomu mówić. Zobaczcie jak szlifowaliśmy „Chmurołapy”.

Essen 2017: Trzydniowy raport z krainy snów

Międzynarodowe Targi SPIEL – coroczne wielkie święto gier planszowych przyciągające tysiące wydawców, recenzentów i graczy z całego świata. Zachodnioniemieckie miasto Essen na kilka dni października staje się istną Mekką geeków i planszówkowych fanów różnych kultur i języków. Łączy ich wspólna pasja, hobby i miłość do gier planszowych. Pomimo mojej blisko dziesięcioletniej przygody z nowoczesnymi planszówkami, […]

Kampania Dized rozpoczęta, prywatny games room do wzięcia

W swoim wcześniejszym tekście przedstawiłem Wam genezę powstania aplikacji Dized, zawierającej interaktywne, multimedialne instrukcje do gier planszowych; zespół, który stoi za jej powstaniem oraz to, dlaczego zdecydowaliśmy się na współpracę z platformą Indiegogo. Wczoraj rozpoczęła się kampania crowdfundingowa naszego projektu, która już pierwszego dnia zgromadziła ponad jedną trzecią minimalnego celu.

O trudnej sztuce uczenia się zasad, korzeniach crowdfundingu i aplikacji zwanej Dized

Historia, którą chciałbym Wam dziś opowiedzieć, zaczęła się w 2014 r., kiedy Jouni Jussila i Tomi Vainikka, dwóch autorów i fanów gier z Finlandii, założyło firmę Playmore Games, aby wydać swoją pierwszą planszówkę, Race to the North Pole (w Polsce znaną jako Wyścig na Biegun, ostatnio nagrodzoną Imagination Gaming Family Silver Award). Wynikiem ich współpracy […]

PlanszMajster: Cuda (nie)widy, czyli zrób sobie nowe plansze cudów do „7 Cudów Świata”

7 Cudów Świata – to tytuł dobrze znany fanom gier planszowych. Tytuł ten doczekał się wielu rozszerzeń urozmaicających rozgrywkę na wielu płaszczyznach, zaczynając od modyfikacji rozgrywki, a kończąc na nowych komponentach. Nie jest wyzwaniem iść do sklepu, zapłacić odpowiednią kwotę i cieszyć się fabrycznie nowymi dodatkami, kiedy takie pojawią się w sprzedaży. Prawdziwym wyzwaniem jest […]

Stawka większa niż życie – gra planszowa

„Stawka większa niż życie” jest grą opartą na scenariuszu serialu telewizyjnego, który po raz pierwszy był emitowany na antenie TVP od 10 października 1968 r.  Po 47 latach serial wciąż nie stracił swojej wiernej publiczności. Jako wydawca gier (Inter-gra) opartych na polskich serialach (Alternatywy 4, Zmiennicy) postanowiliśmy zmierzyć się z naszym największym wyzwaniem jak dotychczas.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie – polskie tłumaczenie fanowskich scenariuszy

Gra „Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie” Ignacego Trzewiczka jest wprost stworzona do wymyślania dodatkowych scenariuszy. Mechanizmy gry pozwalają zaadaptować je prawie do każdej stylistyki i tak naprawdę to tylko wyobraźnia autorów wytycza granice takich adaptacji. Wprawdzie sam autor gry publikuje co pewien czas kolejny scenariusz, to jednak spora część nowych przygód została stworzona przez samych fanów. Niestety dla części […]

Galaxy of Trian na Kickstarter.com

Mamy nadzieję, że nas pamiętacie. Ostatnio pisaliśmy o historii Galaxy of Trian, naszych planach i marzeniach. Dzisiaj możemy w końcu zrobić kolejny, zapowiadany już wcześniej, krok w naszym życiu projektantów gier. Po wielu miesiącach prac poświęconych na tworzenie gry, jej testowanie oraz przygotowań związanych z zaprojektowaniem komponentów i oprawy graficznej, nasza gra – Galaxy of […]

Neurotrack #3: Posterunek

Posterunek w pierwszych rozgrywkach wydaj się być trudną armią. Zwłaszcza w obliczu początkowej fascynacji przeszybkiego Borgo może się wydawać, że Posterunek nie ma szans. W Borgo każda jednostka przyklejona do bazy jest szybsza więc łatwo można zbudować sobie zasięg uderzeń.  Grając Posterunkiem trzeba kombinować ruchami i odpowiednim ustawieniem strzelców.  Borgo to mięso armatnie, Posterunek wymaga […]

Neurotrack #2: Borgo

Borgo to armia, którą często się przecenia przy pierwszych rozgrywkach. Właściwość bazy, która przyśpiesza jednostki sprawia, że jest to armia łatwa do opanowania i nie wymaga dalekosiężnego myślenia (przynajmniej na początku). Maksymalna inicjatywa jaką może osiągnąć jednostka to w przypadku Borgo 6. Biorąc pod uwagę fakt, że standardowy żołnierz może mieć maksymalnie 3 to jest […]

Pozostałe wpisy

0 Udostępnień