Galaxy of Trian – nowa polska gra

Galaxy of Trian to spełnienie młodzieńczych marzeń o stworzeniu gry. Pewnego dnia Seweryn Piotrowski – autor gry, całkiem spontanicznie (jak to często w procesach twórczych bywa) postanowił, że właśnie nadszedł czas na zrealizowanie swojej wizji o grze. Prace ruszyły w październiku 2013 roku i od razu nabrały szybkiego tempa. Do udziału w projekcie został zaproszony Grzegorz Kalarus, a po krótkim czasie Sebastian Oliwa. Jako że wszyscy jesteśmy wielkimi fanami gier planszowych, a każdy z nas dysponuje odrębnym zakresem umiejętności i wiedzy, powstał egzotyczny i prężnie działający zespół. Co trzy głowy to nie jedna!

Okładka gry Galaxy of TRIAN

Okładka gry Galaxy of TRIAN

Wiedzieliśmy, że zabieramy się za coś zupełnie nowego i każdy kolejny etap tworzenia będzie dla nas wyzwaniem. Od samego początku chcieliśmy stworzyć grę przyjazną zarówno dla najmłodszych graczy, którzy dopiero zaczynają zabawę z grami planszowymi, jak również dla starszych doświadczonych graczy. Grę dynamiczną dającą duże możliwości dostosowania poziomu rozgrywki do wieku i preferencji graczy. Będąc pod wpływem dziesiątek godzin spędzonych przy Carcassonne doszliśmy do wniosku, że właśnie mechanika kafelków pozwoli nam uzyskać zamierzony efekt.

1

Po dwóch miesiącach mieliśmy gotowy prototyp do rozgrywki. Od tamtego momentu gra przeszła olbrzymie zmiany. Tych zmian mogliśmy dokonać jedynie dzięki testom, testom i jeszcze raz testom. Do pomocy przy naszym projekcie zgłosiła się grupa ponad 60-ciu testerów, którzy w przeciągu dwóch miesięcy przetestowali naszą grę na wszelkie możliwe sposoby.

5

W Świętej Matrycy Stworzenia zapisano: Dzielcie się tym co zostało wam dane…

“Pokojowe istoty rasy Trian to najpotężniejsza cywilizacja znana w tej galaktyce, budząca podziw i szacunek innych ras. To starożytni wędrowcy, szerzący wiedzę i technologie we wszystkich zakątkach galaktyki. Ta nomadyczna rasa kolejny raz wyrusza w podróż, kontynuując swą odwieczną misję. Potężna armada opuszcza dotąd zajmowany i technologicznie zaawansowany obszar galaktyki, pozostawiając za sobą wszystko, co stworzyli i co pomogło w rozpoczęciu kolejnego etapu odwiecznej tułaczki… Dotąd nie osiągalny i nietykalny fragment galaktyki, to teraz łatwy cel. Opustoszały i bezbronny, staje otworem dla obcych cywilizacji. Rasy, które dotąd nie ośmieliły się wkroczyć na te obszary zaczynają powolną i niebezpieczną eksplorację kolejnych sektorów Galaktyki Trian.”

W grze występują cztery rasy:

QuuyltoQuuylto – to rasa podwodnych istot wielbiących naukę i eksperymenty naukowe. Te małe i ciekawskie istoty uwielbiają gadżety i wszelkie nowinki techniczne. Żyją pod powierzchnią skutej lodem planety. Galaktyka Trian to unikalna szansa na poznanie nowych technologii i artefaktów niedoścignionej cywilizacji. Wykorzystując swój spryt i technologiczne gadżety będą wyprowadzać rywali w pole. Stosując w tym celu kamuflaż i holograficzne repliki swoich statków.

 …technologia jest melodią zwycięstwa…

K_HaarquarK’Haarquar – to rasa żyjąca na porośniętej gęstą dżunglą. Ta skrzydlata i zwinna rasa stworzyła miasta w koronach drzew, które są schronieniem dla miliardów istot. Ich cywilizacja oparta jest o unikalne zdolności tworzenia biologicznych konstrukcji. Dzięki swym kolektywnym zdolnościom są w stanie stworzyć wszystko z żywej materii, nawet broń i statki kosmiczne. W walce wykorzystują przewagę liczebną i zdolności regeneracyjne swoich biologicznych statków.

– wszystko co żyje może Cię zabić…

XemhXemh – znana z brutalności i bezkompromisowości rasa sieje postrach wśród innych cywilizacji. Insektoidalne stworzenia atakują i grabią planety tętniące życiem. W rezultacie pozostawiają po sobie wyeksploatowane i zniszczone pustynne środowisko, w którym czują się najlepiej. Wszelkie negocjacje to słabość, na którą nie pozwala ich drapieżny charakter. Ich statki wojenne to potężnie uzbrojone maszyny siejące postrach w Galaktyce.

– atak jest jedynym rozwiązaniem …

Borf-NareeBorf-Naree – wierzą że wszystko można kupić i sprzedać, a gromadzenie wartościowych zasobów to cel nadrzędny. Ci przebiegli i charyzmatyczni handlowcy wiedzą jak i gdzie zbić fortunę. W handlu i walce używają przeróżnych sztuczek i forteli, aby osiągnąć wyznaczony cel. Ich statki to potężnie opancerzone frachtowce konstruowane modułowo w celu rozbudowy o kolejne ładownie i hangary. Dysponują unikalnymi tarczami pochłaniającymi wszelkie ładunki energii będące efektem ataku wroga lub anomalii kosmosu. Ta rasa nie atakuje innych cywilizacji lecz po prostu je kupuje.

– każdy ma swoją cenę...

Gra toczy się w turach, które przebiegają zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Rozpoczynając od pierwszego gracza, każdy kolejny dociąga w swojej turze kafelek i układa go na stole. W ten sposób powstają różnej wielkości układy planetarne, mgławice oraz przestrzeń kosmiczna, w której poruszają się statki. Z mgławic zyskujemy co turę pewną ilość surowców. Podstawową jednostką w grze są emisariusze, którzy mogą walczyć o mgławice i układy planetarne. Jeżeli układ zostanie wygrany emisariusz jest w stanie przejąć kontrolę nad pozostawionymi stacjami badawczymi rasy Trian. Stacje można rozwijać na wyższy poziom. Punkty można zdobywać na wiele sposobów: poprzez zamknięcia układów planetarnych, mgławic, przestrzeni kosmicznych, a także dzięki rozwijaniu stacji na mgławicach i pobieraniu z nich surowców, prowadzonym badaniom czy też walką statkami. Mechanika pozwala na stosowanie różnych strategii i taktyk. W grze znajdują się również kafle pozwalające na specjalne akcje.

karta_gracza_v024-quuylto

Gra w wersji podstawowej dysponuje dwoma wariantami rozgrywki. Wariant rodzinny to prosta zabawa w odkrywanie galaktyki idealny jako wstęp do gry, a także świetna zabawa dla najmłodszych graczy. W wariancie zaawansowanym dostajemy do dyspozycji kolejne poziomy jednostek, a nowe zasady sprawiają że gra robi się bardziej wymagająca i daje graczom możliwość stosowania różnych strategii, których w grze jest na prawdę sporo.

4

Udało nam się również stworzyć pierwszy dodatek do gry o nazwie “Beginning of Conquest”. Dzięki niemu dostajemy do dyspozycji corvetty oraz statki rogue, którymi możemy poruszać się po już odkrytych fragmentach galaktyki. Dzięki tym jednostkom gra zyskuje niesamowitą atmosferę rywalizacji i interakcji między graczami. Każdy gracz znajdzie tu coś dla siebie. Zarówno ten, który lubi ekonomiczne gry optymalizacyjne, jak i ten który uwielbia interakcję.

6

Na dniach ruszy strona www.galaxyoftrian.com, gdzie znajdą się wszystkie niezbędne informacje, najświeższe grafiki, instrukcja w kilku językach, filmy, materiały do pobrania i wiele innych. Natomiast cały projekt można od jakiegoś czasu śledzić na facebooku gdzie mamy fanpage Galaxy of Trian. Znajdują się tam wszystkie przepiękne grafiki. Unikalnym elementem tej gry jest fakt, że nie ma w niej dwóch identycznych grafik. Każda mgławica, planeta oraz gaz różnią się od siebie.

7

Galaxy of Trian w najbliższym czasie zadebiutuje na jednym z największych portali crowdfundingowych jakim jest Kickstarter, gdzie będzie promowana w wersji DELUXE zawierającej dodatek “Beginning of Conquest”. Będziemy również obecni na tegorocznych targach w Essen.

8

Cały projekt był do tej pory był fundowany z naszych prywatnych funduszy i mógł powstać jedynie dzięki wsparciu naszych rodzin oraz dużego grona przyjaciół, którzy poświęcili projektowi swój czas. Za opracowanie graficzne odpowiedzialny jest Andrzej Sykut, który podszedł do Naszego projektu z ogromną pasją i to właśnie dzięki niemu możemy się cieszyć cudowną grafiką. Wiele pracy w wyreżyserowaniu i zmontowaniu filmu promocyjnego (będzie on dostępny w momencie uruchomienia akcji na Kickstarterze) włożył Marcin Halerz oraz Michał Czekaj. Klimatyczna muzyka, którą słychać w tle naszego filmu jest dziełem Jacka Hiro.

Mamy nadzieję że gra spodoba się graczom i przez długi czas pozostaną pod jej urokiem, tak jak my.

Sebastian Oliwa

Twórcy gry Galaxy of Trian (od lewej Sebastian Oliwa, Grzegorz Kalarus, Andrzej Sykut, Seweryn Piotrowski)

 

 

  • Filip Głowacz

    Świetne ilustracje! jestem ciekaw mechaniki i na pewno będę uważnie obserwował 🙂 powodzenia na KS!

    • Prawda – wygląda to obłędnie. Ale i mechanika zapowiada się ciekawie. Też będę czekał na KS.

  • Aleossochozi?