Nemesis. Dziennik projektanta, cz. 2: Jeśli krwawi można to zabić (patronat medialny)

Ta stara prawda była od zawsze przekleństwem, które towarzyszyło grom. Pierwszy raz spotkałem się z nim w grach fabularnych. Wysyłając na graczy jakiegoś wielkiego stwora z bestiariusza zawsze trafiał się wśród nich taki co po nocach uczył się podręcznika i statystyk na pamięć. A potem liczył… I optymalizował. Czerwony smok? Trzy ciosy magicznego topora +5 […]

PlanszMajster: Cuda (nie)widy, czyli zrób sobie nowe plansze cudów do „7 Cudów Świata”

7 Cudów Świata – to tytuł dobrze znany fanom gier planszowych. Tytuł ten doczekał się wielu rozszerzeń urozmaicających rozgrywkę na wielu płaszczyznach, zaczynając od modyfikacji rozgrywki, a kończąc na nowych komponentach. Nie jest wyzwaniem iść do sklepu, zapłacić odpowiednią kwotę i cieszyć się fabrycznie nowymi dodatkami, kiedy takie pojawią się w sprzedaży. Prawdziwym wyzwaniem jest […]

Stawka większa niż życie – gra planszowa

„Stawka większa niż życie” jest grą opartą na scenariuszu serialu telewizyjnego, który po raz pierwszy był emitowany na antenie TVP od 10 października 1968 r.  Po 47 latach serial wciąż nie stracił swojej wiernej publiczności. Jako wydawca gier (Inter-gra) opartych na polskich serialach (Alternatywy 4, Zmiennicy) postanowiliśmy zmierzyć się z naszym największym wyzwaniem jak dotychczas.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie – polskie tłumaczenie fanowskich scenariuszy

Gra „Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie” Ignacego Trzewiczka jest wprost stworzona do wymyślania dodatkowych scenariuszy. Mechanizmy gry pozwalają zaadaptować je prawie do każdej stylistyki i tak naprawdę to tylko wyobraźnia autorów wytycza granice takich adaptacji. Wprawdzie sam autor gry publikuje co pewien czas kolejny scenariusz, to jednak spora część nowych przygód została stworzona przez samych fanów. Niestety dla części […]

Galaxy of Trian na Kickstarter.com

Mamy nadzieję, że nas pamiętacie. Ostatnio pisaliśmy o historii Galaxy of Trian, naszych planach i marzeniach. Dzisiaj możemy w końcu zrobić kolejny, zapowiadany już wcześniej, krok w naszym życiu projektantów gier. Po wielu miesiącach prac poświęconych na tworzenie gry, jej testowanie oraz przygotowań związanych z zaprojektowaniem komponentów i oprawy graficznej, nasza gra – Galaxy of […]

Neurotrack #3: Posterunek

Posterunek w pierwszych rozgrywkach wydaj się być trudną armią. Zwłaszcza w obliczu początkowej fascynacji przeszybkiego Borgo może się wydawać, że Posterunek nie ma szans. W Borgo każda jednostka przyklejona do bazy jest szybsza więc łatwo można zbudować sobie zasięg uderzeń.  Grając Posterunkiem trzeba kombinować ruchami i odpowiednim ustawieniem strzelców.  Borgo to mięso armatnie, Posterunek wymaga […]

Neurotrack #2: Borgo

Borgo to armia, którą często się przecenia przy pierwszych rozgrywkach. Właściwość bazy, która przyśpiesza jednostki sprawia, że jest to armia łatwa do opanowania i nie wymaga dalekosiężnego myślenia (przynajmniej na początku). Maksymalna inicjatywa jaką może osiągnąć jednostka to w przypadku Borgo 6. Biorąc pod uwagę fakt, że standardowy żołnierz może mieć maksymalnie 3 to jest […]

Neurotrack #1: Neurotracking

Neuroshima hex to w zasadzie pierwsza gra planszowa „z tych nowych” w jaką zacząłem grać i tak gram w nią już od 5 albo 6 lat. Grę pokazał mi chyba Tycjan albo on mnie do niej ostatecznie przekonał, sam już nie pamiętam dokładnie. Początkowo grałem tylko z jednym znajomym, później jak odkryłem platformę do gry online […]

Pozostałe wpisy