Castles and Dragons Board Game (Zamki I Smoki Gra Planszowa)

Chciałbym wam dzisiaj przybliżyć tytuł gry strategiczno ekonomicznej osadzonej w świecie fantasy: Castles and Dragons Board Game (Zamki i Smoki Gra Planszowa). Przyjdzie nam się wcielić w postać jednego z władców krain świata Mortron, który w dalekiej przeszłości został dotknięty magiczną apokalipsą. Milenium później magia znowu staje się wszechobecna a wszystkie mityczne stwory włącznie z tytułowymi Smokami budzą się aby dołączyć do armii władców i walczyć u ich boku ku panowaniu nad światem.

W grze może wziąć udział od dwóch do czterech graczy. Przygotowanie rozgrywki zajmuje około 10 minut, z rozłożeniem plansz i podzieleniem żetonów oraz przydziałem monet i postaci na start włącznie. Polecałbym odpowiedni segregator do żetonów i modeli. Na rynku na pewno można znaleźć tanim kosztem plastikowy kontener z przedziałkami, który w zupełności się nada. Usprawni to rozgrywkę i nie będziemy zasypani żetonami.

Każdy z graczy otrzymuje kartę władcy z jego zdolnościami, która również będzie służyła za magazyn surowców i skarbnice królestwa, oraz jedną z dziesięciu krain. Pod swoim panowaniem posiadamy dwie wioski i fabrykę, którą możemy ustawić na dowolnie wybranym surowcu. Po rozdaniu surowców i monet, każdy otrzymuje kartę szpiega oraz wykonuje rzut K12 na inicjatywę, która to wskażę, na którym obszarze na mapie głównej znajdzie się nasze królestwo.

3

Gra jest podzielona na 10 tur, każda z nich ma 8 faz. Na początku może sztucznie gra się wydłużać poprzez zapoznawanie zasad, ale po dwóch rozgrywkach czas gry na pewno się skróci. Tura reprezentuje rok w świecie gry. Możemy w niej zmieniać poziom podatków, jakie nałożymy na ludność. Zawierać sojusze, bądź nasyłać szpiegów (najlepiej jest robić jedno i drugie). Wznosić budowle oraz wysyłać wozy handlowe do innych graczy. Przyjdzie nam się zmierzyć z handlem wolnorynkowym, gdzie ceny będą zmieniać się co turę w zależności od podaży i popytu. Będziemy uczestniczyć w krwawych walkach z władcami orków i wydzierać dziewicze tereny z ich zielonych rąk. Na sam koniec prześledzimy zadowolenie naszego ludu.

Możemy zakończyć grę w dwojaki sposób, albo dotrwać do końca 10 tury, co nie jest wcale łatwym wyzwaniem, bądź utworzyć państwo. Aby utworzyć państwo należy odpowiednio zadbać o zadowolenie ludu. Kiedy będzie na odpowiednim poziomie będziemy mogli ogłosić się królem. Rozgrywka będzie kontynuowana jeszcze jeden rok i nastąpi zliczanie punktów zwycięstwa. Gracz, który założył koronę otrzymuje odpowiednie bonusy.

4

W pudełku z grą znajdziecie masę wszelakich żetonów. Drewniane kolorowe sześciany, którymi będziemy oznaczali przynależność terenu do naszego królestwa jak i używać jako wskaźniki na naszej karcie postaci. Plastikowe monety posłużą jako waluta w grze. 36 kart szpiegów oraz karty armii i zamków. Karty postaci w formacie A4 oraz zebrane wszystkie tabele, które ułatwią rozgrywkę i zmniejszą czas wertowania podręcznika. Sam podręcznik będzie w czterech językach. Oryginalnie w języku angielskim oraz polskim, niemieckim i włoskim tłumaczeniu. W przetłumaczonych podręcznikach, będą również tłumaczenia kart. Do tego wszystkiego 4 kości dwunastościenne i prawie 100 pięknie wykonanych figurek.

5

Informacje: