Dziennik projektanta: Świat Intrygi, cz. 1

Fantastyką interesuję się od dzieciństwa. Będąc jeszcze małym chłopcem, gdy nauczyłem się w miarę przyzwoicie rysować, tworzyłem wiele wizerunków różnej maści potworów, rycerzy, duchów i innych podobnych stworzeń. W późniejszym okresie przewinęło się kilka planszówek i karcianek – w tym mój ulubiony Magic The Gathering.
Granie w gry było fajne, ale z czasem naszła mnie chęć stworzenia czegoś swojego, czegoś fajnego! Jako fundament gry znakomicie nadał się Świat Intrygi wykreowany na potrzeby mojego autorskiego komiksu.
Początkowo miała to być gra planszowa z kartami zdarzeń. Finalnie mamy grę karcianą z planszami bohaterów itp. Przewidywana liczba graczy 2-6.

Świat Intrygi
Przy tworzeniu gry bardzo ważną dla mnie rzeczą jest sama fabuła. Dostajemy multum gier o wikingach, piratach, elfach itp. Mechanika jest bardzo ważna, ale taka gra, jak dla mnie, nie ma duszy.
Pomyślcie jaką radochę może sprawić zrozumienie świata, w jakim toczy się rozgrywka. Kiedy poznacie zasady działania świata, jego mieszkańców… każda ilustracja na karcie będzie mówiła Wam o niej więcej niż sam jej tytuł.
Świat Intrygi jest mroczny, zdradliwy i morderczy. Zamieszkują go rozmaite stworzenia rodem z bajek z Waszego dzieciństwa. Bajkowy, a zarazem straszny klimat to jedna z jego największych zalet.
Osobiście porównuję je do małego pudełka. Po każdorazowym jego otwarciu widzimy w nim zawsze nową zawartość.

Mechanika
Rzeczą, która najbardziej irytuje mnie w grach jest z reguły brak interakcji, brak możliwości odpowiedzi na zagranie przeciwnika. Mówię tu np. o sytuacji gdy przeciwnik planuje nam coś zniszczyć, a my nie mamy możliwości obrony. Mechanika „Intrygi” przewiduje coś w stylu kart INSTANT w Magic The Gathering. Powiedzmy, że przeciwnik niszczy nam żeton, my w odpowiedzi na jego ruch niszczymy swój żeton (inną kartą) zanim jego efekt zadziała (zasada stosu) i dostajemy jakieś profity. Możliwość odpowiedzi i – co za tym idzie – multum możliwości i trików to jest to!
Za wcześnie, żebym opowiadał Wam o konkretnych typach kart, aczkolwiek możecie spodziewać się różnych faz gry, w których karty będą zyskiwały inne zdolności. Możecie liczyć na zagrożenia, przed którymi wszyscy gracze będą musieli w krótkim czasie się obronić. Będą bohaterowie, indywidualne cele gry, karty akcji, pozyskiwanie surowców, konstruowanie i niszczenie…
A najważniejsze? Będzie to dynamiczna gra karciana z nagłymi zwrotami akcji, które zaważą na losach rozgrywki. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze negatywnej interakcji, decyzji czy robisz coś sam, czy razem ze wszystkimi… Jednym słowem „Intryga”.
Celem gry jest obronić się (przed zagrożeniami zewnętrznymi) i wypełnić swoje zadanie, szkodząc lub pomagając przy okazji innym graczom.

Wspólnie tworzymy grę
Świat Intrygi to coś w stylu Świata Dysku Pratchetta. Uniwersum, które cały czas jest rozbudowywane. Do prac nad projektem staram się zaangażować samych graczy, aby gra spełniała w 100% ich oczekiwania.
Jeśli chcecie brać czynny udział w tym jak będzie wyglądała gra – zapraszam do zabawy prowadzonej pod tym adresem http://polter.pl/user/blog/user_id/15709.html
Co jakiś czas wrzucam tam 2 szkice, które „walczą ze sobą”. Wy piszecie, który jest lepszy, dlaczego i co jeszcze można w nich zmienić. Na podstawie tych informacji tworzona jest ilustracja finalna.
Przykład poniżej:


Zapraszam do poznania Świata Intrygi.

 

C.D.N
Facebook: www.facebook.com/komiksowaintryga
Blog: polter.pl/user/blog/user_id/15709.html
Ilustracje: komiksowakreska.digart.pl – digarty (przy nich sporo opisów świata)

Autor

Dawid Wiącek (KomiksowaKreska)

Dawid Wiącek (KomiksowaKreska)

Doktor Jekyll i Pan Hyde. Pracuję jako grafik komputerowy, ilustrator. Na co dzień jestem szczęśliwym mężem i ojcem. Obecnie tworzę swoją pierwszą grę karcianą "Intryga". Do prac nad projektem staram się zaangażować samych graczy, aby gra spełniała w 100% ich oczekiwania. Staram się wymyślać ciekawe rzeczy - jestem przeciwnikiem oklepanych schematów wyjętych z fantastyki. Działam na przekór, myślę na przekór - daje to takie rezultaty jakie widzicie.

0 Udostępnień